10/08/08

Czy wystarczy przeczytać parę książek lub zorganizować szkolenie z zarządzania zmianą, aby nasze projekty zmian małych i dużych zakończyły się sukcesem?  Oczywiście, że nie – wszyscy guru zarządzania zakrzyknęliby jednym głosem, że kluczowym, nieodmiennym elementem pomyślnego przejścia przez czas zmian jest sposób komunikacji oraz zaangażowanie uczestników zmiany.

Ostatnio na jednej z prestiżowych konferencji metodycznych zaprezentowano  kolejny „wyjątkowy” podręcznik do nauki języka angielskiego.  O ile większość bardzo profesjonalnej i z wielkim wdziękiem prowadzonej prezentacji nie różniła się znacząco od tego, co zawsze słyszymy, o tyle w końcowej jej części, uczestnicy ocknęli się z polunchowej atmosfery, kiedy to autor pokazał coś rzeczywiście nowego. To była ZMIANA!  W prezentowanym rozwiązaniu materiału edukacyjnego zawarto najnowsze rozwiązania technologiczne, łącznie z aplikacjami na iPhone’a. Wszystkie elementy multimedialne (filmy, skrojone do własnych potrzeb ćwiczenia audio) można łatwo przetransferować na przenośne urządzenia, które na codzień nam towarzyszą – telefon komórkowy, iPod etc. Ten pomysł okazał się absolutnym strzałem w dziesiątkę! Nagle książka ożyła, pokazała, że nauka języka już nie ogranicza się do statycznego miejsca i określonego czasu, że edukacja, tak jak większość z nas, może być mobilna. Zajęcia on-the-move w czasie porannego joggingu? Dlaczego nie? Autor zręcznie wpisał się w czas i kierunek zmian, co gwarantuje jego publikacji rynkowy sukces. Z pewnością jego dynamiczny pomysł powstał z uważnego słuchania tych, którzy chcieli i nie bali się zmiany w uczeniu języków obcych.

(252)